Tuesday, June 23, 2009

NUBUAT KEDATANGAN NABI MUHAMMAD DI DALAM BIBLE

assalamualaikum....ini adalah sedikit ilmu yg saya ingin berkongsi dgn saudara dan saudari sekalian...
di dalam al-quran ALLAH ada berfirman bahawa org2 yahudi dan nasrani mengenal muhammad seperti anak2 mereka sendiri...mmg benar firman tersebut...nubuat kedatangan nabi muhammad s.a.w ada dalam bible..in the book of deuteronomy 18:18
ALLAH berfirman kepada musa a.s,
'seorang nabi akan aku bangkitkan bg mereka DARI ANTARA SAUDARA MEREKA,seperti engkau ini(seperti musa)
aku akan menaruh firmanku dalam mulutnya,dan ia akan mengatakan kpd mereka segala yg aku perintahkan kepadanya...

bila kita menyoal org kristian siapakah nabi yg dmaksudkan dlm ayat ini?mereka pasti kata ISA...alasannya?
1.isa adalah nabi,sama seperti musa
2.isa adalah yahudi,sama seperti musa

kalau hnya ini alasannya,maka nabi lain selepas musa adalah layak dsenaraikan dalam 2 alasan ini...
knapa nabi muhammad s.a.w sama seperti musa?
1muhammad dan musa ada ibu dan ayah,isa tiada ayah,ada ibu
2.klahiran muhammad sama seperti musa,sama seperti manusia lain iaitu melalui hubungan suami dan isteri,sdgkan isa lahir bermukjizat
3.isa x berkahwin,menurut bible dan musa dan muhammad berkahwin dan mempunyai anak
4.isa x dtg membawa agama baru/new law,musa dan muhammad dtg membawa ajaran baru
dan bnyk cntoh lagi
tapi ini bkn alasan yg kukuh...alasan yg kukuh ialah,berdasarkan ayat tadi:
"akan aku bangkitkan bg mereka DARI ANTARA SAUDARA MEREKA,seperti engkau ini(seperti musa)"
dari saudara mereka(dari saudaranya orang yahudi)...siapa?
BANGSA ARAB!!

"aku akan menaruh firmanku dalam mulutnya,dan ia akan mengatakan kpd mereka segala yg aku perintahkan kepadanya..."
CNTOH MENARUH FIRMAN KE DALAM MULUT:
JIKA SAYA MENGAJAR SESEORANG PERKATAAN BARU,SAYA SEBUT DAHULU,KEMUDIAN ORANG TERSEBUT ULANG BLK APA YG SAYA KATA...ITULAH YG D MAKSUDKAN SAYA MENARUH PERKATAAN KE DLM MULUT ORANG ITU..


RUJUKAN:
BUKU THE CHOICE BY SHEIKH AHMED DEEDAT
BUKU SHEIKH ZAKIR NAIK

No comments:

Post a Comment